Nepál - treky a expedice



Treky k základnímu táboru pod Mt. Everest

Everest Base Camp Trek - přes Gokyo, cena 47500 Kč (plná penze), 43200 Kč (polopenze)
Everest Base Camp Trek - přes 3 sedla, cena 49000 Kč (plná penze), 44700 Kč (polopenze)
(sleva 2000 Kč oproti katalogové ceně)

Everest Base Camp Trek, vč. výstupu na Island Peak (6.160 m)
jarní termín cena 71000 Kč (plná penze), 67300 Kč (polopenze)
podzimní termín cena 68000 Kč (plná penze), 64300 Kč (polopenze)

Everest Base Camp Trek, vč. výstupu na Mera Peak (6.654 m)


Treky v okolí Annapurny

Trek okolo Annapurny, cena 40500 Kč (plná penze), 36500 Kč (polopenze)
Trek okolo Manaslu
Mustang Trek
Trek okolo Dhaulagiri

Expedice
ceny na vyžádání

Eco Everest Expedice na Mt. Everest (8.848 m)
Expedice na Mt. Everest (8.848 m)
Expedice na Mt. Cho Oyu (8.201 m)
Expedice na Mt. Manaslu (8.163 m)
Expedice na Mt. Shishapangma (8.013 m)

další expedice:
Mt. Ama Dablam
Mt. Himlung
Mt. Baruntse







Jste samostatná skupinka nebo jednotlivci?
Rádi byste do Nepálu už v jiném termínu nebo do jiné, než námi nabízené oblasti?
Napište nebo zavolejte, připravíme Vám trek dle Vašich představ.
Máte zájem o rafting, výlet do džungle, přelet letadlem nad Mt. Everestem a nad dalšími osmitisícovkami?
I tyto služby jsme Vám schopni zajistit a to formou samostatného programu
nebo např. jako doplněk po návratu z treku.



Vážení přátelé,
na následujících stránkách Vám předkládáme soubor několika treků různých stupňů obtížností do nejnavštěvovanějších oblastí nejvyšších hor na světě.

Nepál se stává zaslíbenou zemí, která čím dál tím více láká zájemce o vysoké hory a o krásnou přírodu. Mnoho návštěvníků vyráží do této nádherné horské země na vlastní pěst, domluvu o svých programech realizuje až na místě při příletu v Kathmandu. Velmi často se stává, že programy domlouvané přímo na místě a u nezavedených agentur mohou pak mít trochu jiný průběh než jaké jsou původní představy jejich objednatelů.

Předkládané treky jsou výsledkem dlouholeté spolupráce s jednou z nejvýznamnějších a největších trekingových a expedičních agentur v Nepálu – Asian Trekking Ltd., která je garantem splnění všech bodů našich programů. Všechny prezentované programy, ať už se jedná o treky nebo expedice, budou vždy uskutečňovány pod vedením místních profesionálních vůdců – šerpů.

Pro naše klienty se vždy snažíme zajistit maximální pohodlí v průběhu celého pobytu v Nepálu. Většina zájemců zavítá do Nepálu pouze jednou za život, tak proč se stresovat při vyřizování různých (mnohdy byrokratických) povolení, stát dlouhé fronty, nosit těžký batoh? Všechny tyto starosti se vždy snažíme redukovat na nezbytné minimum a celý pobyt v Nepálu Vám zpříjemnit tak, abyste si domu odvezli pouze ty příjemné zážitky.

Proč jet do Nepálu s CK ALPY?

- o nic se nestaráte (povolení, letenky, ubytování – vše je předem zajištěné a rezervované i v hlavní sezoně)
- v případě naplnění minimálního počtu účastníků je vždy přítomen český zástupce CK ALPY, který pomůže s překonáním jazykové bariéry, doporučí ověřené restaurace či směnárny v KTM, poradí a ve spolupráci s místními vyřeší téměř jakýkoli problém
- jste plně "v rukou" místních profesionálů, kteří se o vás postarají nejen v případě nouze
- vždy jsou k dispozici nosiči (nesou vám "velké" zavazadlo, 10-13 kg/os.), sami nosíte pouze malý batoh
- ubytování v průběhu treku je zajištěno v komfortních a prověřených lodžích
- stravování v průběhu treku je zajišťováno vždy z čerstvých potravin, tak aby se předešlo zažívacím problémům
- všichni šerpové, průvodci, nosiči, případně další pesonál je pojištěn
- zajišťujeme veškeré transfery z a na letiště
- na přání zajistíme nadstandardní služby (lepší hotel v KTM, vyhlídkový let k Mt. Everestu, průvodce po Kathmandu atd.)
- garance záchranné akce – pro všechny své klienty, kteří mají zaplacené členství v Alpenvereinu u alpenverein.cz, garantuje CK ALPY finanční záruku v případě záchranných akcí vrtulníkem (není tedy nutné mít u sebe vetši finanční hotovost např. 6000 USD či skládat zálohu v Kathmandu)
- všechny programy lze po předchozí domluvě (a v závislosti na místních podmínkách) i v průběhu treku flexibilně měnit a přizpůsobit tak Vám, Vaší kondici či představám
- žádné skryté výdaje v průběhu treku - předem víte, kolik za celý trek utratíte (pokud si u nás zaplatíte plnou penzi a letenku; na místě vás čekají výdaje pouze za vlastní spotřebu, ze zkušenosti počítejte s 200-300 euro "kapesného" na 3 týdny - na pivo, kafe, památky v KTM, obědy a večeře v KTM atd...)
- nabízíme pojištění storna zájezdu u pojišťovny Allianz (cena 2,5% z ceny zájezdu, více na http://www.alpy.cz/pojisteni-Allianz/)
- nabízíme členství v rakouském Alpenvereinu, součástí je i pojištění vhodné pro treky do Nepálu, více na http://www.alpenverein.cz/

V rámci informačního servisu jsme pro všechny zajistili i detailní trekové a expediční mapy. Úplný seznam nabízených map je uveden i na našich nových e-shopech shop.alpy.cz, www.mapis.cz. Osobně lze mapy zakoupit v prodejně MAPIS, Štefánikova 63, Praha 5.


Namaste v Nepálu
a mnoho zážitků v zaslíbené zemi v roce 2016
přeje všem ALPY TEAM




SLEVOVÉ POUKAZY ROCK POINT A THE NORTH FACE


I pro rok 2016 jsme pro všechny členy Alpenvereinu, kteří mají registraci přes www.alpenverein.cz,
připravili slevu ve výši 20% do sítě prodejen The North Face.
Pro členy Alpenvereinu (s registrací přes www.alpenverein.cz), kteří zároveň využijí služeb CK ALPY
a účastní se treku či expedice v Nepálu v roce 2015, pak také slevu ve výši 15%
v prodejnách Rock Point a Hannah.
Slevové poukazy najdete na stránkách katalogu Nepál 2016.




Doporučené informace pro účastníky
treků nabízených CK ALPY


Základní informace o výstroji a výzbroji, co si vzít na cestu a na trek
Správné vybavení na trek je velmi důležité, je nutné volit takové oblečení a výstroj, aby Váš batoh nebyl příliš těžký a abyste se cítili pohodlně. Program je s plným servisem a s ubytováním v lodžích a každý účastník treku má zajištěny služby nosičů. Nemusíte tedy mít sebou stan, dobrý spacák však ano. Služby nosičů Vám na druhou stranu umožňují vzít si třeba o jednu rezervní soupravu prádla navíc. Proto je vhodné mít všechno rezervní vybavení spolu s výstrojí a výzbrojí zabaleno nejlépe v lodním pytli se zámkem – tento lodní pytel pak předáváte nosičům, kteří Vám ho každý den přenáší do místa Vašeho ubytování, tento lodní pytel zároveň využijete jako „velké“ zavazadlo do letadla (z Prahy si jej necháte odbavit až do Kathmandu), dostačující velikost je cca 60-80l. Maximální váha „velkého zavazadla“ je 20-30 kg (detailní info najdete na letence), nadváha za příplatek při odbavení. Lodní pytel pro nosiče by měl vážit okolo 10-13 kg (v závislosti na oblasti či místních regulacích). A sami pak nosíte v menším batohu každý den základní potřeby vč. pitné vody, ponča, osobní lékárničky a fotoaparátu. Důležité jsou vhodné trekové boty – doporučujeme kotníčkové trekové boty zavedených značek.

Doporučený seznam výstroje a výzbroje
Lodní pytel se zámkem, dobrý batoh s bederním popruhem (stačí do 35l), dobrý spacák (komfort do 0°C, v případě nutnosti jsou v lodžích k zapůjčení deky), láhev s vodou, toaletní potřeby, toaletní papír, kolíčky na sušení prádla, ručník, baterka resp. čelovka a náhradní baterie, kapesní nůž, sluneční brýle, krém proti UV záření, balzám na rty, pokrývka hlavy proti slunci, mapy a průvodce, dobré trekové boty, sandály (pro pohyb na lodži), trička s krátkým a dlouhým rukávem nejlépe z funkčního materiálu, trekové kalhoty (volné s prostorem pro teplé spodky), šortky, ponožky, spodní prádlo, kapesníky, lékárnička a osobní léky, fleecová bunda nebo mikina nebo péřovka, vrchní kvalitní bunda (nejlépe Gore Tex), teplá čepice (kulich), rukavice, pláštěnka nebo pončo, fotoaparát, náhradní baterie, šití, plastikové pytle (ochrana před deštěm nebo prachem), potraviny pro případ nouze (sušenky, tyčinky ...), cestovní pas, kopie cestovního pasu, průkaz AV nebo jiný doklad o pojištění, pasové fotografie (alespoň 4x), letenka, kopie letenky, peníze/kreditní karty, poznámkový sešit, tužka, trekové hůlky, případně další dle zvyklostí.

Péče o zdraví, lékárnička
Není možné podcenit především Váš zdravotní stav – zvláště když se budete pohybovat ve výškách nad 4 000 metrů. Je nutné mít na paměti, že dostupná lékařská pomoc může být velmi daleko. Důležitá je proto lékárnička a osobní léky – trek vám mohou kromě výškové nemoci pokazit třeba i zažívací potíže. Při treku doporučujeme pít pouze vodu v plastových lahvích, které je možné zakoupit téměř kdekoli na treku, případně vzít s sebou přípravky na čištění vody (Aquasteril či SteriPEN).
V lékárničce by neměly chybět prostředky pro ošetření drobných oděrek a puchýřů, aspirin, vitamíny, osobní léky (kdo co bere, domluvit se s lékařem), prášky na průjem a střevní potíže, černé uhlí, doporučujeme vzít si s sebou také univerzální antibiotika (na 3-5 dní).

Výšková nemoc
Mnoho trekařů, kteří se v Nepálu poprvé dostávají do poloh vyšších než 3000 nebo 4000 m, mohou výškovou nemoc podcenit. Náchylnost k výškové nemoci je jednoznačně individuální, může se u každého projevovat v jiné výšce. Proto je nutná aklimatizace a postupné navykání organizmu na vysokou nadmořskou výšku. Proces aklimatizace je postupný a trvá vždy několik dní. Základním pravidlem je, že není možné rychlým tempem vystupovat do vysoké nadmořské výšky. Podmínkou je i zvýšený přísun tekutin. Dříve než dojde k ohrožení života, projevuje se výšková nemoc varovnými signály. K takovýmto příznakům patří bolesti hlavy, nespavost, nevolnost, ztráta chutě k jídlu, závratě nebo i dušnost. Objeví-li se takovéto příznaky, nedoporučuje se vystupovat do vyšších poloh až do té doby než se vám uleví a než si tělo zvykne. Při vážnějších příznacích (přerývaný dech, zrychlený tep, ztráta koordinace, mdloby nebo zvracení) je nutné co nejdříve sestoupit do nižších poloh – sestup v takovýchto případech musí být třeba i v noci. Úleva se přitom dostavuje velmi rychle. Pokud byste setrvali ve vyšší poloze, mohou se vážné příznaky velmi rychle rozvinout a může dojít k otoku mozku a pak takovéto procesy končí často i smrtí. V případě akutní horské nemoci je možné vyhledat pomoc u Himalayan Rescue Associacion – v oblasti Everestu je středisko této služby v Pheriche, v oblasti Annapurny pak v Manangu.
V případě jakéhokoli náznaku výše uvedených příznaků obratem informujte vedoucího skupiny nebo šerpu.

Nehody - záchranná služba a vrtulník
Nehoda může při treku postihnout i dobře aklimatizovaného účastníka – může dojít k pádu, k poranění vlivem sesuvu půdy nebo vlivem laviny. Pokud to situace vyžaduje a nejde opravdu jak se říká o život, bude postižený dopraven do nejbližší zdravotní stanice a zde bude ošetřen. Pokud bude situace vážná, bude zajištěn vrtulník. U všech treků s plným servisem zajišťuje vrtulník šepra, který doprovází skupinu po celou dobu treku. Každý zásah vrtulníku v Nepálu (nejen při nehodě, ale i při horské nemoci) vyžaduje platbu hotovostí nebo garanci úhradu za transport vrtulníkem. Tuto garanci zajišťuje pro účastníky našich zájezdů do Nepálu náš partner – agentura Asian Trekking. Podmínkou platnosti této garance pro každého účastníka našich treků je platné členství v rakouském Alpenvereinu (sekce Praha – Innsbruck, č.608, registrace přes alpenverein.cz) – součástí členství v rakouském Alpenvereinu je i pojištění výdajů za záchrannou akci vrtulníkem v Nepálu.

Nabízené služby
Trek s plným servisem začíná zajištěním zpátečních letenek z Evropy do Kathmandu; skupina je během letu tam i zpět většinou doprovázena českým zástupcem, který pomáhá i při vyřizování vstupního víza při příletu na letišti. Následuje odvoz do hotelu, vyřízení ubytování a předání pokojů evtl. při domluvě zajištění programu při pobytu v Kathmandu. Skupina má zajištěn transport z Kathmandu do východiska treku a zpět po ukončení treku do Kathmandu. Během celého treku kompletní servis – vedení túry jedním nebo více šerpy v roli zodpovědných vůdců (počet šerpů je závislý na velikosti skupiny), služby nosičů během celého treku, ubytování (dvoulůžkové nebo vícelůžkové pokoje v lodžích) s plnou penzí během treku, pomoc při nehodách a evtl. zajištění vrtulníku v případě záchranné akce vč. finanční záruky při transportu helikoptérou (pomoc při transportech na ošetření nebo do nemocnice). Téměř na všech lodžích je k dispozici také el.energie pro dobíjení baterií (mnohdy zpoplatněno). Během treku je rychlost pohybu vždy podřízena Vašemu tempu i Vašemu přání, trek absolvujete pouze s lehkým batohem, ve kterém máte dle Vašeho uvážení např. pouze osobní věci na jeden den, kameru, fotoaparát, lékárničku s osobními léky, pončo, rezervní bundu (ostatní věci Vám nosí nosiči). Všechny formality během treku vč. vyplňování různých formulářů při vstupu do národních parků nebo při jiných kontrolách vyřizují doprovázející šerpové ve spolupráci s českým zástupcem – je tím garantována Vaše jistota při takovýchto příležitostech a většina prostojů i čekání je zredukována na minimum.




Všeobecné smluvní podmínky cestovní kanceláře ALPY
platné pro treky a expedice


ÚVODNÍ USTANOVENÍ
Všeobecné smluvní podmínky cestovní kanceláře ALPY, spol. s r.o. jsou platné pro všechny zájezdy a jednotlivé služby cestovního ruchu, pořádané cestovní kanceláří ALPY, spol. s r.o., IČ 49824881, DIČ CZ49824881, se sídlem Štefánikova 63, 150 00 Praha 5 (dále jen „CK ALPY“) a jsou nedílnou součástí smlouvy o zájezdu nebo jiné smlouvy týkající se služby cestovního ruchu (dále jen „smlouva“), uzavřené mezi zákazníkem a CK ALPY.
Pro účely těchto Podmínek se zájezdem (dle §2521 a násl. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v aktuálním znění) rozumí soubor služeb cestovního ruchu za souhrnnou cenu, pokud je uspořádán na dobu delší než 24 hodiny nebo zahrnuje-li přenocování a obsahuje-li alespoň dvě z těchto plnění: a) ubytování, b) dopravu, c) jinou službu cestovního ruchu, která není doplňkem dopravy nebo ubytování a tvoří významnou část souboru nabízených služeb.
V případě, že je předmětem plnění pouze jedna z výše uvedených služeb a nejedná se tak o zájezd, uplatní se na tuto službu obdobně všechna ustanovení dle těchto Podmínek, není-li výslovně uvedeno jinak.

1. VZNIK SMLUVNÍHO VZTAHU
Smluvní vztah mezi CK ALPY a zákazníkem je upraven těmito všeobecnými smluvními podmínkami závaznými pro obě strany a vzniká na základě vzájemně podepsané smlouvy zákazníkem i pracovníkem CK ALPY. CK ALPY se podpisem zavazuje zákazníkovi poskytnout služby dohodnuté ve smlouvě. Katalogy jsou tištěny ve velkém časovém předstihu, CK ALPY si proto vyhrazuje právo oznámit před uzavřením smlouvy případnou změnu údajů uvedených v katalogu. V takovémto případě, kdy údaje ve smlouvě a v katalogu se odlišují, jsou závazné údaje uvedené ve smlouvě. Smlouva obsahuje zejména osobní údaje klienta, vymezení zájezdu nebo pobytu, termín jeho zahájení a ukončení, místo a cenu zájezdu nebo pobytu. Klient zodpovídá za správnost všech jím vyplněních údajů uvedených ve smlouvě. Za splnění závazků dalších přihlášených osob uvedených na smlouvě odpovídá klient, který smlouvu podepsal.
2. ÚHRADA ZÁJEZDŮ
Zaplacením alespoň zálohy a podpisem smlouvy se vztah mezi CK ALPY a klientem stává závazný. Úhradu je možné provést hotovostí či kartou v kanceláři CK ALPY, poštovní poukázkou na adresu CK ALPY či převodem na účet u Fio banky, a.s., č.ú. 2900449689/2010. Doplatek probíhá stejným způsobem, nejpozději 1 měsíc před odjezdem, pokud podmínky zájezdu nebo domluva nestanoví jinak. Pokud dojde k uzavření smlouvy v době kratší než 1 měsíc do odjezdu, je nutno částku uhradit celou při podpisu smlouvy. Při platbě převodem uveďte vždy jako variabilní symbol číslo smlouvy.
Nárok klienta na objednané služby, které jsou předmětem uzavřené smlouvy, vzniká úplným zaplacením ceny.
Není-li záloha, doplatek, nebo celá částka uvedená ve smlouvě uhrazena ve stanovené lhůtě, je CK ALPY oprávněna od smlouvy odstoupit. Před odstoupením od smlouvy může CK ALPY poskytnout klientovi dodatečnou lhůtu k úhradě. Pokud CK ALPY nevyužije práva k odstoupení od smlouvy a není-li cena zaplacena v plné výši ani do 14 dnů před odjezdem, má se za to, že klient od smlouvy odstoupil, a CK ALPY vzniká nárok na odstupné (storno), podle stornopoplatků uvedených v bodě 4 těchto podmínek.
3. CENA
V případě změny kursu koruny o více jak 10% vůči konvertibilním měnám si CK ALPY vyhrazuje právo upravit cenu uvedenou ve smlouvě dle relací ke skutečným nákladům. Případné slevy, vyhlášené CK ALPY po datu podpisu smlouvy, nezakládají právo zákazníka na zlevněnou cenu.
4. ODSTOUPENÍ OD CESTOVNÍ SMLOUVY
Odstoupení od smlouvy (storno) je nutné provést obratem písemnou formou. Smluvní vztah je zrušen a účast stornována ke dni, kdy je písemné oznámení o odstoupení od smlouvy (storno) doručeno CK ALPY. Klient bere na vědomí, že jeho odstoupením vzniká CK ALPY finanční újma. Jako náhradu újmy způsobenou tímto jednáním klienta sjednávají strany smluvní odstupné (stornopoplatky), které se klient v případě odstoupení od smlouvy zavazuje zaplatit. Stornovací poplatky (neplatí pro samoobslužné chaty) se zákazníkovi nezapočítávají v případě, že si za sebe zajistí náhradu. Tuto změnu je však zákazník povinen ohlásit CK ALPY. CK ALPY si vyhrazuje právo účtovat klientovi poplatek za změnu rezervace. Stornopoplatky se stanovují ode dne doručení písemného oznámení o odstoupení od smlouvy. V případě samoobslužných chat není změna rezervace možná, je nutné odstoupit od smlouvy a učinit objednávku novou.
Stornopoplatky:
Stornopoplatky platné pro treky a expedice:
- do 60 dnů včetně před odjezdem 3000 Kč/os.
- do 30 dnů včetně 30% z ceny
- do 20 dnů včetně 60% z ceny
- do 19 dnů včetně 100% z ceny
Pokud není ve smlouvě uvedeno jinak, storno letenky činí 100% ode dne podpisu cestovní smlouvy resp. objednání letenky.
Pokud klient na zájezd nebo na pobyt nenastoupí ve stanoveném čase nebo se nedostaví na stanovené místo odjezdu v předem stanovenou hodinu, nebo poruší pasové, celní či devizové předpisy, takže nebude moci překročit státní hranice, má se za to, že odstoupil od smlouvy bez udání důvodu v den realizovaného zájezdu a účtované stornopoplatky budou ve výši 100%.
5. UPOZORNĚNÍ
V průběhu pobytu či zájezdu jsou účastníci povinni řídit se pokyny vedoucích, průvodců nebo majitelů ubytovacích zařízení. V případě porušení těchto pokynů a následném vzniku škody (na zdraví nebo na majetku) nenese CK ALPY za takovéto škody žádnou odpovědnost a klient je povinen tyto škody beze zbytku uhradit. Klient, který bez zavinění CK ALPY, nevyčerpá všechny smluvené služby, nemá právo na jejich náhradu. Klient, který při nástupu na zájezd nebo pobyt nebo v jeho průběhu nerespektuje základní program zájezdu, hrubě porušuje pokyny průvodce či další odpovědné osoby, nebo při čerpání služeb podle smlouvy poruší obecně závazné právní předpisy platné na místě, může být ze zájezdu vyloučen. Oznámením o vyloučení klienta ze zájezdu zaniká povinnost CK ALPY poskytovat klientovi jakékoli služby podle smlouvy, v této souvislosti vzniká CK ALPY nárok požadovat po klientovi úhradu smluvní pokuty spojené s vyloučením klienta ze zájezdu. Vyloučený klient nemá nárok na vrácení částky za nevyčerpané služby uvedené ve smlouvě.
6. POJIŠTĚNÍ
Pokud není uvedeno ve smlouvě, pojištění není zahrnuto v ceně pobytů. CK ALPY nabízí všem svým klientům pojištění formou členství v rakouském Alpenvereinu. Členství se hradí formou celoročního paušálu a platí celý rok. Další informace na http://www.alpenverein.cz/
CK ALPY nabízí i klasické zdravotní cestovní pojištění, vč. pojištění storna zájezdu.
7. OSTATNÍ
Klient poskytnutím svých osobních údajů a potvrzením smlouvy uděluje souhlas se správou, zpracováním a uchováním svých osobních údajů CK ALPY. Osobní údaje mohou být zpracovány po dobu neurčitou a jsou bezpečně uchovány v elektronické databázi CK ALPY, dále mohou být využity k činnostem CK ALPY za účelem kontaktování klienta s nabídkou služeb CK ALPY. Tyto činnosti jsou prováděny v souladu s příslušnými právními předpisy. Svůj souhlas s poskytnutím osobních údajů může zákazník kdykoliv odvolat.

Kromě těchto podmínek se činnost CK ALPY řídí obecně závaznými pravidly, které upravují činnost cestovních kanceláří. CK ALPY má v souladu se zákonem č. 159/99 Sb. pojištění pro případ úpadku cestovní kanceláře u pojišťovny Generali – pojistka č. 1710900060.